سبک زندگی فامیلا


 

حریره عدس، بشقاب خوش آب و رنگ از مراکش


حبوبات جز آن دسته خوراکی‌هایی هستند که مرز ندارند و در رژیم غذایی تقریبا تمام کشورهای جهان دیده می‌شوند. از آش رشته ایرانی تا برنج و عدس هندی و از چیپس عدس در مکزیک تا غذایی که امروز می‌خواهیم با هم در موردش بخوانیم. حریره عدس از کشور مراکش. در این مطلب ابتدا کمی درباره فرهنگ غذایی منطقه مراکش می‌خوانیم و از غذاهای جذابش می‌گوییم. حریره عدس، یک غذای سالم مراکشی را بررسی می‌کنیم و در نهایت هم طرز تهیه‌اش را یاد می‌گیریم.

فرهنگ غذایی مراکش بیشتر شامل میوه‌ها و سبزیجات مدیترانه‌ای و حتی استوایی است. مراکشی‌ها طرفدار گوشت گوساله، بز، گوسفند و مرغ هستند و ماهی هم در خیلی از غذاهایشان حضور دارد و یک جورهایی پایه رژیم غذایی‌ مراکشی محسوب می‌شود. ادویه‌های محبوب مراکش روغن آرگان و زیتون، و لیموی خشک و قطعه شده هستند و دسر هم بیشتر اوقات انگور و میوه‌های شیرین است.
حریره عدس یکی از غذاهای ملی و محبوب کشور مراکش است که همزمان یک غذای سالم و مقوی هم هست که به راحتی جایش را در هر رژیم غذایی صحیحی باز می‌کند، چون مواد تشکیل‌دهنده‌اش هم ارگانیک و طبیعی هستند: عدس، گوجه فرنگی و رب، فلفل قرمز و سیر و پیاز و ادویه.
یک بشقاب حریره عدس می‌تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد و در فصل‌های سرد، عصرانه و شام دلپذیری بشود. عدس سرشار از آهن و پروتئین گیاهی است، طوری که می‌گویند مقدار پروتئین موجود در 15 گرم عدس بیشتر از همین مقدار گوشت گاو است. برای همین، عدس یک جایگزین مناسب محسوب می‌شود برای کسانی که می‎خواهند کمتر گوشت بخورند.
برای پختن این غذای سالم و خوشمزه به این مواد نیاز دارید:
- عدس
- سیر
- پیاز
- فلفل دلمه قرمز
- نمک، فلفل و زردچوبه
- پاپریکا
- رب
عدس را روی شعله آرام و بدون ادویه بپزید و بقیه مواد را با هم میکس کنید (اگر بلندر یا دستگاه میکس ندارید، خیلی ریز خردشان کنید). حالا روی عدس پخته شده بریزید و با جعفری و آبلیمو سرو کنید! همین قدر ساده.
اگر گیاهخوار هستید این غذا ایده‌ال شماست چون نه گوشت دارد و نه هیچ فراورده حیوانی مثل لبنیات یا آب گوشت. همچنین حریره عدس مراکشی، یک غذای سبک و سالم است برای مهمانی‌ها که می‌‌تواند کنار سالاد، ساندویچ یا حتی برنج قرار بگیرد و با مزه تند و خاصش همه را شگفت‌زده کند.
حریره عدس را با رب فامیلا بپزید و از مزه طبیعی گوجه‌فرنگی تازه در غذایتان لذت ببرید. نوش جان!

درباره ما

فامیلا در سال ۱۳۸۴ با هدف تکمیل سبد خانوار مشتریان ثبت گردید و با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.

خدمات مشتریان: ۰۲۱۸۶۵۲

ایمیل: info [at] familafamily [dot] com

نقشه سایت